januari

31 januari 2015 | Av david i Fritids

Hej!

Nu är julen över och vi kan se tillbaka på en tid med mycket kreativt skapande med jultema. Vi är glada för snön och är mycket ute i snön och leker, spelar innebandy och åker pulka, m.m.

Vi har nyligen haft fritidsråd med barnen och några saker som diskuterades var leksaksdag, nintendo ds och olika dataspel, önskemål om utklädningskläder och gummiband, boklån på biblioteket och att baka mera. Det är alltid intressant att få höra  barnens tankar och upplevelse av verksamheten och vi försöker att ta till oss deras tankar och ha med de när vi planerar verksamheten.

Precis som under senare delen  av hösten fortsätter vi med att dela upp barnen i två grupper på tisdagar och onsdagar. Vi upplever att det blir lugnare för barnen och även lättare för oss pedagoger att vara nära barnen i deras olika aktiviteter. Barnen har precis valt nya aktivitetsgrupper som är den mer styrda aktiviteten vi har under veckan. Barnen har valt mellan en utegrupp, en musikvideogrupp och en skapandegrupp.

Vi ser fram emot en spännande termin med alla fantastiska barn på fritids.

Mvh

// Pedagogerna på fritids