Barnens fantasier

10 april 2016 | Av david i Stjärnan

Vi har nu fortsatt med barnens fantasier och tagit tillvara deras skapande av olika slags maskar av pärlor och strumpor som de har gjort. Masklandskapet har på så vis varit ett utav redskapen, då de gruppvis har gjort en saga.

IMG_3882[1]IMG_3949[1]

Vi har varit indelade i tre grupper under terminens gång och varje grupp har även gjort en gemensam ”maskmaskot”. Vi har nu vid några tillfällen haft med dem till skogen och maskarna har gett oss små uppdrag.

IMG_3926[1]

I vårt arbetslag och på våra personalmöten fortsätter vi reflektera över olika ord som är viktiga i vårt arbete med Hållbarhet. Först var det Arbetsro och nu är det Arbetsglädje. Barnen ger oss verkligen glädje! När barnen lär av varandra är värdefulla situationer. Skogen är en plats, då det blir glädjerop när det är skogsdags och detta vill vi ta vara på.