30 mars 2015 | Av david i Månen

I vårt tema HÅLLBARHET har barnen fått hitta på egna sagor. Barnen har då varit indelade i tre grupper och fått hitta på en saga tillsammans. Det som varit gemensamt för grupperna har varit att det skulle finnas med skräp/sopor och en bro.

Fantasin har verkligen flödat och sedan har barnen tillsammans med vår ateljérista och en pedagog fått gå över till Skattkammaren, en ateljé och tillverka de figurer som finns med i sagan.

I Skattkammaren finns bl.a. återvinningsmaterial som barnen fått skapa med.

Det har blivit många fina skapelser och det har varit spännande för barnen att lära sig hantera en limpistol för att sätta ihop sin figur.

Barnen har också fått ta egna kort med digitalkamera för att kunna dokumentera sitt eget arbete och sedan kunna återberätta, med hjälp av bilderna, för sina kompisar hur de gjorde just sin figur. De kommande veckorna ska de få dramatisera

sina sagor för varandra med hjälp av de figurer som de gjort och det kommer bli spännande att få höra sagorna.