Tema ”Hållbarhet”

24 september 2014 | Av david i Humlan

Vi har tillsammans på hela Pingstliljan bestämt oss för att arbeta med ett gemensamt tema, som är ”Hållbarhet”. Nu har vi på Humlan börjat fundera på hur vi ska utforma detta temaarbete. Genom observationer har vi pedagoger fångat barnens nyfikenhet och upptäckarglädje i naturen. Barnen vill känna, smaka och se. Med andra ord uppleva naturen. Vi har under några tillfällen tagit med oss alla baren till vår fritidsgård, där barnen fritt fått studera och uppleva naturen. Detta har varit uppskattat och därför vill vi att våra barn på Humlan får möta naturen på olika sätt, genom deras egna upptäckter. Detta kommer vi att jobba vidare på och berätta mer om här på bloggen.

Hitintills har vi har upptäckt spindlar, spännande stubbar, äppelträd, en fågelflock, buskar, pinnar, etc. Här under får ni se några bilder från barnens upptäckter.

Höstterminen 2014 004 Höstterminen 2014 013
Höstterminen 2014 065 Höstterminen 2014 079