Januari

30 januari 2015 | Av david i Humlan

Nu har vi startat upp en ny termin här på Humlan. Vi vill börja med att hälsa två nya barn varmt välkomna hit till Humlan. Vi säger också varmt välkommen till vår nya kollega Josefin.

Just nu har vi precis passerat en inskolningsperiod och jobbar mycket med vår grundverksamhet. Under nästa vecka kommer vi att dra igång arbetet med vårt tema igen. Vi kommer fortsatt arbeta med vår frågeställning: ”Hur tar barnen sig an naturen för att lära känna den?” Vi kommer starta arbetet med att samlas i små grupper kring vår overhead. Där kommer vi låta barnen få se vissa av sina upptäckter som vi dokumenterade i höstas. Det ska bli spännande att se hur barnen reagerar när de får se sina upptäckter förstorade på väggen. Se exempel på bilder här nedan.

Vi kommer också gå vidare med vårt arbete kring rörelse. Vi såg i slutet på förra terminen att många utav barnen upptäckte skogen genom sin rörelse. Med blicken fäst i marken tog de sig an skogen. När terrängen var svår, blev det utmanande och spännande att ta sig fram över alla hinder. Vi tog med oss detta och testade även att göra en hinderbana i skogens tecken inne. Där fick bänken bli en stock och kudden bli en sten, etc.

BLAD KOTTE SPINDEL SPINDELNÄT STUBBE