Mars

04 mars 2015 | Av david i Humlan

Vi är i full gång med vårt temaarbete. Just nu lägger vi fokus på två områden, att mötas kring overheaden och att få upptäcka skogens rörelsehinder inomhus.

Vid overheaden möts barnen två och två för att få titta på våra tidigare upptäckter i naturen, som vi förstorar upp på väggen med hjälp av overhead. En pedagog är med barnen och en pedagog filmar mötet. Vi har sett ett stort intresse bland många av barnen för en bild med en spindel på. Detta jobbar vi vidare med genom att t.ex. låta barnen göra spindlar i saltdeg med vår ateljérista. Barnen har också gjort spindlar av kottar och piprensare som nu pryder vårt fönster.

I rörelsen har vi skapat en hinderbana med rörelsehinder tagna från skogen. Vi går över stockar och rötter, upp på kullen, vi åker ner för berget, osv. Vi har även där använt oss av overheaden för att få upp en skog på en av väggarna, som ska ge mer inlevelse.

oh möte 1

rörelse spindel saltdeg